maandag 12 juli 2010

Voetbal en de Camino

Soms lopen twee werelden dwars door elkaar heen, zoals tijdens de wedstrijd van Nederland tegen Brazilie, die ik keek met een stel pelgrims in een bar. Naast mij zat de Duitse Martin die zich verontschuldigde dat hij achter mijn rug een heel gesprek voerde met medepelgrims om vervolgens het volgende gesprek met mij te starten. (een vrije Nederlandse vertaling van een gesprek in het Engels)
- Marije: Nee het geeft niets dat je een gesprek voert, ik kan de Spaanse commentator toch niet verstaan.
- Martin: ik zal mijn mond dicht houden, dan kun jij kijken
- is goed
- weet je, ik had vandaag zo´n fantastische dag op de camino
- hm (Nederland schiet er bijna een in)
- de Camino heeft mij nu al zoveel gebracht
- hm (te spannend deze wedstrijd)
- ik loop hem omdat mijn dochter een dag voor haar bruiloft is overleden
- wanneer was dat?
- op 12 juni vorig jaar
- hm (Nederland moet opletten, de Brazilianen krgijen de overhand)
- ik heb een steen meegenomen, een steen die mijn vrouw aan onze dochter zou geven op de dag dat ze zou gaan trouwen. Ik laat hem achter in Finisterre.
- GOAAAAAAAL!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten