vrijdag 11 juni 2010

Vuurdoop!

Met nog steeds een lichte aarzeling schrijf ik dit eerste stukje op mijn blog over mijn tocht naar Santiago de Compostela. In eerste instantie moest ik er niet aan denken onderweg achter een computer te kruipen. Contact via internet werkt al snel verslavend en dat wilde ik tijdens de wandeltocht voorkomen. Toch ben ik langzamerhand gezwicht voor vrienden, collega's en familieleden die op voorhand lieten weten dat ze nieuwsgierig zijn naar mijn belevenissen onderweg. Zo is dan toch dit Marije-onderweg-blog geboren. Ik hoop dat ik iedereen zo een beetje mee kan nemen op mijn avonturen in het Franse en Spaanse land. Wie weet loop ik nu eens niet van kerk naar kerk, moskee naar moskee of museum naar museum, maar van computer naar computer. Of ik er veel zal tegenkomen weet ik niet en aangezien de refugio's (pelgrimsherbergen) om 22.00 uur hun poorten sluiten, kan het zijn dat het aantal bericht erg beperkt zal zijn.

Wat te schrijven?
Een weergave van reis van A tot Z lijkt mij wat veel van het goede. Maar de twijfel slaat nu al toe waarover ik zal gaan schrijven? Over de blaren? Help! Wandelvrienden zullen verwijtend mompelen dat ze nog zo hadden gezegd dat ik meer moest oefenen. Over de prachtige musea in Spanje? Help! Mijn baas zal denken dat ik niet meer terug zal keren. Over mijn verdwalingen? Help! Mijn broertje zal verzuchten waarom ik geen gps heb meegenomen. Dat had hij nog zo gezegd. Over bijzondere toevalligheden? Help! De helft van de lezers is waarschijnlijk veel te nuchter en haakt al snel af. Over ontmoetingen met knappe Spaanse mannen? Help! Ouders lezen mee. Het wordt gewoon een beetje van dit, een beetje van dat.

Aftellen
Nog zes nachten en dan vlieg ik via Schiphol naar het Franse Biarritz en stap vervolgens in de trein naar Saint-Jean-Pied-de-Port. Tot aan Leon loop ik alleen en vanaf daar vergezelt goede vriend Wouter mij. Samen komen we rond 24 juli aan in Santiago. Mijn punt van zorg is of ik die leuke jurkjes wel mee moet sjouwen. De zijne of we elkaar niet mis lopen in Leon. Donderdag 8 juli om 15.00 uur sta ik op de Plaza Mayor. In Leon. Bij deze.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten