woensdag 16 juni 2010

Een goed begin...

Een goed begin is het halve werk. Dit betekent in mijn geval beginnen met een heerlijke ontspannende massage van rug, benen en voeten van oud-collega A. Na nog geen 80 kilometers op de oefenteller wordt mijn lichaam al onderworpen aan een weldadige massage. A. is twee jaar geleden begonnen aan een opleiding tot wellnesscoach en zocht oefenklanten voor haar komende massageexamens. Vliegensvlug gaf ik mijzelf op. Alleen al het versturen van mijn beschikbare data bezorgde mij de nodige ontspanning. Nu mocht ik twee keer een avond langskomen.

Maar goed, na het verwijderen van de zachte witte warme handdoeken die mijn lichaam aan het begin van de massage subtiel bedekten, weet A. precies hoeveel blaren ik al heb na nog geen tiende van het uiteindelijk te lopen kilometers. Ze weet exact hoe het gesteld is mijn rug- en schouderspieren, hoeveel gewicht zij kunnen tillen, waar er teveel spanning vastzit en waar zich mijn zwakke plekken bevinden. En ze weet als geen ander dat mijn kuiten nog niet gespierd genoeg zijn... Ik heb het weekend erna nog snel 44 kilometer toegevoegd, zodat zij in ieder geval kon voelen dat mijn lichaam zich er klaar voor maakte.

Tijdens de Thaise yogamassage de week daarop heeft ze mij nog eens vakkundig gekeurd en in allerlei bochten gewrongen. Zwakke plekken lieten zich nogmaals aan haar zien en spiermassa wist zich goed te verstoppen. Vanavond tijdens mijn 'afscheids'borrel liet ze weten dat ik na mijn tocht weer langs mag komen voor zo'n heerlijke ontspannende massage. Met dat vooruitzicht begint mijn reis op wolken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten